Strona główna » Blog » Pozycjonowanie – nie daj sobie wmówić, że ktoś wie lepiej, czego szukają Twoi klienci

Pozycjonowanie – nie daj sobie wmówić, że ktoś wie lepiej, czego szukają Twoi klienci

John Wanamaker, amerykański biznesmen i jeden z pionierów marketingu powiedział: „Połowa pieniędzy, które wydaję na reklamę, idzie w błoto. Problem polega na tym, że nie wiem, która połowa”.

Tak było 100 lat temu!

Dzisiaj każdy przedsiębiorca ma w zasięgu ręki narzędzia, które pozwalają precyzyjnie zmierzyć, które wydatki na reklamę się zwracają i w jakim stopniu, a które należy natychmiast wyłączyć, aby nie zwiększały one straty.

Z pozycjonowaniem jest trochę, jak z grą na giełdzie.

Inwestujesz pieniądze w określone słowa, tak zwane „pewniaki” bo liczysz, że w dłuższej perspektywie zainwestowane pieniądze przyniosą wartościowy ruch i zyski.

Ale czy Ty jesteś hazardzistą?

Na pewno znasz wiele przypadków, kiedy na giełdzie ktoś zbił fortunę. Jednak jest równie wiele, a może nawet więcej przykładów spektakularnych katastrof finansowych, kiedy niedoświadczeni inwestorzy pod wpływem własnego przeczucia lub trendu rynkowego stracili swoje majątki.

Może nietrafiona inwestycja w pozycjonowanie nie doprowadzi Cię do finansowej ruiny. Czy jednak nie lepiej byłoby wiedzieć zawczasu, jakich efektów możesz się spodziewać, kiedy już Twoje frazy pojawią się na szczycie wyników wyszukiwania?

Spójrz w przyszłość.

Wyobraź sobie teraz sytuację, że masz do dyspozycji takie okno czasowe, przez które możesz zobaczyć, ile ruchu uzyskasz z fraz, które dopiero  za rok trafią na pozycje w TOP3, ile dostaniesz zapytań z każdej z nich, czy ludzie będą do Ciebie dzwonić po wejściu na stronę, albo czy pobiorą Twój cennik. Czy mając do dyspozycji takie narzędzie nadal będziesz stawiać na swoje przeczucie, czy jednak przed podpisaniem wielomiesięcznej umowy na pozycjonowanie sprawdzisz, czy obstawiłeś właściwe frazy?

Daję Ci takie narzędzie do ręki!

To narzędzie jest dostępne dla każdego. To kampania Google Ads! Próbna kampania Google Ads, która w ciągu bardzo krótkiego czasu da Ci jednoznaczną odpowiedź co do skuteczności poszczególnych fraz.

Zobacz:  Dlaczego Twoje kampanie Google Ads nie przynoszą oczekiwanych efektów? Zobacz wideo.

Założenie dla takiej kampanii jest następujące: Jeżeli z kampanii Google Ads wejdzie na stronę 1000 użytkowników i 10% z nich wykona to, czego oczekujesz, to tak samo zachowa się 1000 użytkowników, którzy wejdą później z wyników naturalnych.

Kampania Google Ads da Ci natomiast szybką i precyzyjną odpowiedź, które z Twoich słów kluczowych zadziałały i które tak naprawdę warto pozycjonować. Bez czekania długimi miesiącami i bez wydawania tysięcy złotych na promocję niesprawdzonych słów.

Proponuję Ci wdrożenie sprawdzonego zestawu rozwiązań do weryfikacji słów kluczowych przed kampanią pozycjonowania, dobranego do potrzeb firm z sektora MSP.

Pomyśl o pozycjonowaniu swoich stron jak o długofalowej inwestycji. Im więcej czasu poświęcisz na przygotowania i analizę ryzyka, tym większy sukces czeka Cię na mecie. Sprawdź naszą ofertę pozycjonowania!

Oceń artykuł

Dodaj komentarz