Chcę podnieść efektywność mojej kampanii AdWords

Adres Twojej strony
Imię i nazwisko
Telefon
E-mail
Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych w zakresie obejmującym imię,nazwisko,telefon, elektroniczny adres e-mail, datę potwierdzenia rejestracji.
Wyrażam zgodę na zgoda na otrzymywanie informacji marketingowych.

Algorytmiczne zarządzanie kampaniami AdWords.

Czy chcesz, aby twoje kampanie były zarządzane 24h na dobę, siedem dni w tygodniu, bez względu na święta, czy weekendy?

 

Chcesz płacić za kliknięcia najniższą możliwą cenę, która zagwarantuje realizację największej ilości konwersji?

 

Chcesz obniżyć koszty konwersji nawet o 30%?

 

Jeżeli TAK, to najwyższy czas pomyśleć o automatyzacji zarządzania Twoimi kampaniami AdWords!

Problemy w tych obszarach raczej nie wynikają z czyjejkolwiek złej woli, czy braku kompetencji, ale z braku czasu i możliwości, aby wszystkiego dopilnować i tak poustawiać, aby uzyskać optymalny efekt.
Jeżeli w Twoich kampaniach funkcjonują setki czy tysiące słów kluczowych, to jest techniczną niemożliwością, aby dokładnie i regularnie ręcznie analizować ich pozycje, stawki CPC, współczynniki odrzuceń i koszty konwersji oraz dziesiątki innych ważnych parametrów, wpływających na ostateczny koszt i skuteczność kampanii.

Większość specjalistów ogranicza się do pobieżnego przeglądu kampanii raz na tydzień czy miesiąc i zmienia przy tym nastawy dla najważniejszych słów. Jednak jest to zupełnie niewystarczające w przypadku dynamicznych działań z większymi budżetami. Prowadząc kampanię z budżetem 1000 zł dziennie możesz w ten sposób tracić kilkanaście tysięcy miesięcznie na nieskuteczne działania.

Jak rozwiązać ten problem?

Jedynym sensownym rozwiązaniem jest skorzystanie z narzędzia, które codziennie, albo nawet kilka razy na dzień przeanalizuje zmiany istotnych wskaźników kampanii i opierając się na elastycznym algorytmie zdecyduje, które słowa warto promować z maksymalną intensywnością, a na których można spokojnie zaoszczędzić sporą część budżetu.

Algorytmiczny system zarządzania kampaniami AdWords.

Rozwiązanie o którym piszę opiera się na naszym autorskim algorytmie. Algorytm ten na podstawie danych dostępnych na kontach AdWords i Analytics oraz na podstawie wagi przypisywanej poszczególnym parametrom na etapie konfiguracji potrafi wyliczyć, na jakich pozycjach najlepiej utrzymywać każde ze słów kluczowych, aby w ramach grupy kampanii realizujących wspólny cel osiągnąć jak najlepszą efektywność.

Co można zoptymalizować za pomocą algorytmu?

Optymalizacja algorytmiczna AdWords - Skutecznie realizuj swoje celeAlgorytm jest w stanie optymalizować praktycznie każdy z mierzalnych efektów kampanii. Najczęściej będą to:

  • Zwrot z inwestycji
  • Ilość konwersji
  • Wartość konwersji
  • Koszt konwersji
  • Współczynnik konwersji
  • Współczynnik odrzuceń
  • Czas na stronie
  • Ilość podstron na sesję

Konwersją może być wypełnienie formularza, dokonanie zakupu, przejście na stronę kontakt, czy chociażby odsłonięcie pełnego numeru telefonu do firmy.

Ponieważ w algorytmie możliwe jest precyzyjne ustawienie wag dla poszczególnych czynników, można bez problemu stworzyć ustawienie mieszane, np. takie, w którym algorytm będzie optymalizował Twoje kampanie w celu uzyskania jak największej liczby kliknięć dla słów o najlepszym współczynniku konwersji i najniższym koszcie konwersji. Inny przykład to optymalizacja dająca największą ilość kliknięć o najniższym koszcie i największej ilości podstron na sesję.

Jeżeli więc cel w Twojej witrynie jest trudno mierzalny, to za pomocą precyzyjnych nastawów możesz zoptymalizować kampanię tak, aby przynajmniej generowała maksymalne zaangażowanie.

To jeszcze nie wszystko. Posługując się taką samą metodą oceny jak dla słów kluczowych, wzbogaconą w informacje o udziale poszczególnych kampanii w wyświetleniach i ich budżecie, algorytm jest w stanie dynamicznie relokować budżet na korzyść tych kampanii, które skuteczniej realizują założony cel. Oczywiście w systemie jest możliwość określenia kilku celów. Przykładowo część kampanii może służyć do pozyskiwania leadów z formularza kontaktowego, a inna część pozyskiwać zapisy na newsletter. Możesz w takim przypadku stworzyć 2 cele, przypisać do nich odpowiednie kampanie i podać budżety do dyspozycji. System potraktuje te dwie grupy kampanii oddzielnie, optymalizując każdą z nich w celu realizacji zadanego celu.

Dlaczego warto postawić na algorytm?

  • Twoje kampanie będą zarządzane 24h na dobę, siedem dni w tygodniu, bez względu na święta, czy weekendy
  • Zapłacisz za kliknięcia najniższą możliwą cenę, która zagwarantuje realizację największej ilości konwersji.
  • Dla każdego ze słów kluczowych system wyliczy pozycję, która pozwoli maksymalnie wykorzystać jego potencjał, a następnie zadba o utrzymanie wyliczonej pozycji.
  • Będziesz mieć pełną kontrolę nad swoją kampanią dzięki temu, że system czytelnie oznakuje wszystkie frazy i będziesz widzieć, co się aktualnie dzieje.
  • Możesz liczyć na realne obniżenie kosztów konwersji nawet o 30%

Mechanizm samoregulacji.

Opracowany przez nas mechanizm ma ciekawą właściwość samoregulacji. Na czym to polega? Jeżeli w jednym przebiegu algorytm wyliczy, że dane słowo należy utrzymać na wysokiej pozycji, bo do tej pory dobrze realizowało założony cel, to kolejny przebieg algorytmu sprawdzi, czy ten cel nadal realizowany tak samo skutecznie. Jeżeli okaże się, że podniesienie pozycji danego słowa, a co za tym idzie stawek za kliknięcia nie przełożyło się na lepszą realizację celu, to automatycznie algorytm wyliczy dla danego słowa niższą wartość i sprowadzi je na mniej kosztowne pozycje.

Taka ocena prowadzona jest przynajmniej raz dziennie, więc system jest w stanie w zasadzie na bieżąco dostosowywać się do zewnętrznych czynników, takich jak działania konkurencji czy pewne trendy sezonowe.

Jakie są efekty w praktyce?

Pokażę to na konkretnych liczbach i wykresie. Poniżej widoczny jest zrzut z interfejsu AdWords dla kampanii, dla której optymalizowany był współczynnik odrzuceń:

Wykres obrazuje 30-dniowy okres optymalizacji i jest uśredniony do widoku tygodniowego. W badanym okresie nastąpiły:

Algorytmiczna optymalizacja kampanii AdWords - Spadek współczynnika odrzuceń i spadek CPC.

  • CPC spadło 1,99 zł do 1,24 zł – spadek o 38%
  • Współczynnik odrzuceń z 65,63% do 48,15% – spadek o 27%

Jeszcze jeden przykład efektów działania automatyki:

Algorytmiczna optymalizacja kampanii AdWords - Spadek współczynnika odrzuceń i wzrost współczynnika konwersji.

  • Współczynnik konwersji wzrósł z 1% do 5%
  • Współczynnik odrzuceń z 61,45% do 52,17%

Dla kogo jest ten system?

Dla Firm które chcą:

  • Podnieść sprzedaż, obniżając jednocześnie koszty marketingu
  • Szybko pozyskać nowych klientów
  • Maksymalnie zautomatyzować swój marketing

Jakie są nasze wymagania?

  • Musisz mieć zdefiniowane mierzalne cele, dostępne z poziomu AdWords lub Analytics.
  • Musisz mieć zintegrowane konta AdWords i Analytics
  • Twoja kampania powinna generować minimum 100 kliknięć dziennie
  • Musisz być gotowy do wprowadzenia zalecanych zmian na koncie AdWords i w swojej analityce.
  • Kampanie obsługiwane przez nasz system muszą być wyłączone spod działania innych systemów automatyki jak optymalizator AdWords czy skrypty działające na koncie AdWords.

Algorytm opiera się na dostępnych danych statystycznych. Jeżeli więc kampania, którą chcesz optymalizować zbiera np. tylko 10 kliknięć dziennie, to statystyczna wartość danych pozyskanych z takiej próbki będzie problematyczna. Tak samo będzie z efektem działania algorytmu.

Jeżeli natomiast kampania zbiera przynajmniej 100 kliknięć dziennie, jakość danych i ostateczny efekt będą nieporównanie lepsze. Generalnie więc, im więcej ruchu i większe budżety, tym większa korzyść z zastosowania systemu.

Jak skorzystać z systemu?

  1. Zgłaszasz nam chęć skorzystania z systemu za pomocą formularza widocznego na górze strony lub drogą mailową
  2. Podpisujemy umowę o zachowaniu poufności i ustalamy zakres kampanii do obsługi
  3. Udostępniasz nam swoje konto AdWords i Analytics na prawach managera.
  4. Nasi specjaliści robią krótki przegląd Twojego konta AdWords i podłączonej analityki, aby określić, czy będzie tu możliwe zastosowanie systemu. Nie płacisz za to.
  5. Musisz wdrożyć zalecenia lub zlecić nam ich wdrożenie przed podłączeniem systemu.
  6. Konfigurujemy w systemie jeden lub więcej celów i uruchamiamy automatykę
  7. Czekasz około 2 tygodni na uzyskanie pierwszych wymiernych efektów. Przez pierwszy tydzień system testuje wszystkie słowa kluczowe z kampanii, aby określić ich potencjał, a po 7 dniach zaczyna właściwą optymalizację
  8. Obserwujesz postęp optymalizacji na swoim koncie AdWords, śledząc zmiany kluczowych wskaźników. System znakuje wszystkie słowa specjalnymi etykietami widocznymi na koncie AdWords, aby zawsze było jasne, jakie są decyzje algorytmu.
  9. Po 30 dniach musisz podjąć decyzję na temat dalszego korzystania z systemu. Możesz opłacić dalsze korzystanie z naszego algorytmu, lub przywrócić ustawienia początkowe swoich kampanii.

Koszty.

Zdecydowaliśmy się na wprowadzenie bardzo prostego modelu rozliczeń. System należy zasilić podobnie jak komórkę na kartę. W standardowym rozwiązaniu zasilasz system kwotą odpowiadającą 10% wartości zarządzanego budżetu miesięcznego. Jeżeli więc chcesz, aby system zarządzał budżetem 10 tys. zł musisz zasilić konto systemu kwotą 1000 zł. Jednak wprowadziliśmy…

Darmowy 30-dniowy okres testowy!

W tym okresie nie płacisz za korzystanie z systemu ani złotówki! (natomiast będę Cię prosił o przedstawienie swojej opinii z efektów jego pracy)

30 dni to czas, który pozwoli dokładnie ocenić skuteczność naszego rozwiązania.

Po tym okresie system przestanie po prostu aktywnie zarządzać kontem i pozostawi go w ustawieniach wyliczonych przy ostatnim przebiegu algorytmu. Zasilenie konta spowoduje ponowne podjęcie pracy nad optymalizacją kampanii.

System w tej chwili jest intensywnie rozwijany i nie udostępniam go  wszystkim chętnym. Jeżeli Twoje konto zostanie zakwalifikowane do okresu testowego, bardzo będzie mi zależało na poznaniu Twojej opinii o efektach jego pracy. To jedyny „koszt” który poniesiesz w okresie testowym.

Praktycznie nie ponosisz ryzyka.

  • System pracuje tylko na Twoich słowach kluczowych
  • Nie naruszamy budżetu konta, algorytm działa tylko w zakresie określonego w umowie limitu wydatków
  • Możesz przywrócić stan modyfikowanych kampanii do okresu przed rozpoczęciem testów

Chcesz sprawdzić, jak nasze rozwiązanie podniesie skuteczność Twoich kampanii?

Wypełnij formularz zgłoszeniowy na górze strony i poczekaj na kontakt naszego specjalisty.