Google przyzwyczaiło nas do ciągłych zmian. Tym razem zmienia się format podstawowych reklam tekstowych, używanych w kampaniach AdWords, kierowanych na wyszukiwarkę i sieć reklamową.

 

Co się zmienia w reklamach AdWords?

 

  1. Dwa nagłówki, zamiast jednego.

    Do tej pory, tworząc reklamę mieliśmy do dyspozycji jeden wiersz nagłówka, składający się maksymalnie z 25 znaków. Opcjonalnie do wyświetlanego nagłówka był doklejany pierwszy wiersz reklamy. Ta możliwość zależała od konstrukcji pierwszego wiersza reklamy i od urządzenia, na którym wyświetlała się reklama.
    Teraz mamy dwa wiersze nagłówka, każdy po 30 znaków, które przy wyświetlaniu najczęściej są łączone w jeden wiersz tekstu. Pomiędzy złączonymi tekstami pojawia się znak „-”. Na wąskich ekranach nagłówek może być łamany na dwa wiersze. W sumie mamy więc 60 znaków zamiast dotychczasowych 25.

  2. Więcej znaków w tekście reklamowym.

    Do tej pory mieliśmy do dyspozycji dwa wiersze reklamy, każdy po 35 znaków. W nowych reklamach mamy jedno pole na tekst reklamowy o długości 80 znaków. Możemy więc wpisać 10 dodatkowych znaków.

  3. Automatyczne tworzenie adresu wyświetlanego w reklamie.

    To już mniej znacząca nowość, ale ułatwiająca życie. W polu „adres wyświetlany”, które dotychczas należało wypełnić ręcznie, w nowych reklamach automatycznie pojawia się adres domenowy. Możemy go rozszerzyć o opcjonalną ścieżkę, widoczną w reklamie. Takie rozwiązanie pozwala uniknąć błędów w różnej pisowni adresu końcowego i wyświetlanego, co do tej pory skutkowało odrzuceniem takiej reklamy.

Jak to wygląda w praktyce?

Oto podgląd formularza reklamowego i efektów:

Wygląd nowych reklam AdWords

Jakie znaczenie praktyczne ma wprowadzona zmiana?

Dla reklamodawców efekt zmian jest bardzo czytelny – można w reklamie zawrzeć więcej informacji. Zamiast dotychczasowych 95 znaków do dyspozycji jest 140 znaków – to prawie 50% więcej! Nie zmienią się natomiast już istniejące reklamy. Aby wykorzystać nowy, rozszerzony format, należy do konta dodać nowe reklamy tekstowe.

Dla klientów wyszukiwarki reklama staje się jeszcze bardziej podobna do wyników organicznych. Nie jest tajemnicą, że taki też był pośredni cel Google – zmylić czujność tych internautów, którzy deklarują, że „nigdy nie klikają w reklamy”.

Warto w tym miejscu przypomnieć, że przedstawiona forma reklamy to minimum, które można pokazać w wyszukiwarce. Jeżeli tylko jest taka możliwość, należy użyć dostępnych rozszerzeń, jak rozszerzenia połączeń, linków, objaśnień, informacji o stronie itd. Każde z nich powoduje, że reklama AdWords jest bardziej widoczna, zajmuje więcej miejsca na ekranie i może ułatwić klientowi podjęcie decyzji o wyborze konkretnej firmy.

Nowy format reklamy w kampaniach AdWords.
4.8 (95%) 4 votes

Polub nas na Facebooku!

1 Comment

Zostaw komentarz

*

Warunki ogólne

  1. Operatorem sprzedaży w serwisie PPCefekt.pl jest firma Centrum Internetowe Mariusz Pryszczewski, z siedzibą w Lublinie przy ul. Melomanów 3/17, NIP: 7121906358.
  2. W ramach serwisu sprzedawane są produkty informacyjne w postaci ebooków, kursów internetowych, oraz usługi doradcze.
  3. Produkty i usługi sprzedawane w serwisie przeznaczone są dla firm i osób prowadzących działalność gospodarczą.
  4. Płatności za usługi i produkty informacyjne mogą być dokonywane przelewem bankowym, kartą kredytową lub kartą debetową.
  5. Płatności internetowe i kartowe obsługuje spółka PayU S.A. z siedzibą: ul. Grunwaldzka 182, 60-166 Poznań.
  6. Zakupione produkty informacyjne dostępne są w formie elektronicznej: pliki pdf lub filmy video. Zakres i forma zakupionych usług doradczych opisane są w odrębnych dokumentach publikowanych i udostępnianych przed zakupem.
  7. Linki do zakupionych materiałów przesyłane są na podany w zamówieniu adres e-mail od razu po dokonaniu płatności.
    Usługi doradcze podejmowane są bezzwłocznie po dokonaniu płatności.
  8. Produkty informacyjne objęte są gwarancją zwrotu pieniędzy przez okres 30 dni od daty zakupu.
    Dla usług doradczych nie przewiduje się możliwości zwrotu pieniędzy po dokonaniu płatności i rozpoczęciu realizacji usługi.
  9. Reklamacje i zwroty należy zgłaszać drogą mailową na adres: ppcefekt@gmail.com
  10. Zwrot pieniędzy za produkty informacyjne następuje w ciągu 14 dni od daty wpłynięcia prośby o zwrot za pośrednictwem tego samego kanału płatności, którym dokonano płatność za usługę.

Warunki szczegółowe sprzedaży usługi doradczej „Jednorazowa optymalizacja kampanii AdWords”

  1. Usługa doradcza „Jednorazowa optymalizacja kampanii AdWords” obejmuje prowadzenie i optymalizację kampanii reklamowych na wskazanym koncie AdWords przez okres jednego miesiąca.
  2. Okres jednego miesiąca liczony jest od następnego dnia roboczego po dokonaniu płatności za usługę.
  3. Dodatkowe warunki dla konta AdWords i zakres usługi przedstawiony jest dokładniej na stronie umożliwiającej zakup on-line.
  4. Po dokonaniu płatności nie przewiduje się możliwości rezygnacji z usługi i zwrotu opłaty.
  5. Warunkiem rozpoczęcia realizacji usługi jest przydzielenie koniecznych dostępów:
    – podłączenie konta AdWords do Menedżerskiego Konta Google MCK prowadzonego przez Centrum Internetowe,
    – przydzielenie praw administracyjnych do konta Google Analytics połączonego z przedmiotowym kontem AdWords.
  6. Centrum Internetowe zobowiązuje się do rzetelnego i fachowego wykonywania usługi.
  7. Centrum Internetowe zobowiązuje się do zachowania tajemnicy handlowej.