W dniu 26.02.2020 przeprowadziliśmy webinar: „Jak wypozycjonować sklep internetowy”. Jeśli chcesz obejrzeć nagranie zarejestruj się przy pomocy formularza.
Po rejestracji, na podany adres email dostaniesz wiadomość z linkiem do tego filmu.

Podaj adres email na który otrzymasz link do webinaru:

Twoje imię
Adres e-mail
Wyrażam zgodę na przesyłanie bezpłatnych materiałów edukacyjnych dotyczących marketingu internetowego za pomocą środków komunikacji elektronicznej.

Co w programie?

Dlaczego tyle sklepów internetowych „plajtuje”?

Samo założenie sklepu internetowego jest bardzo proste. Jest mnóstwo gotowych platform, jak Skyshop czy Redcart. Uruchomienie sklepu na takiej platformie jest bardzo tanie. Zwykle obowiązuje abonament miesięczny na poziomie około 100 zł. Dodatkowo większość platform udostępnia integrację z wieloma hurtowniami w modelu „drop shipping”. Wystarczy podpisać umowę i można sprzedawać. Bez angażowania środków, bez magazynów, paczek, pracowników. Jednym słowem  – Łatwizna.

Ale… Dlaczego nic się nie sprzedaje?

Problemy pojawiają się zaraz po hucznym otwarciu sklepu. Niby wszystko jest OK, ale zamówień brak! Najczęściej z dwóch powodów.

  1. Asortyment dobrany bez jakiegokolwiek rozpoznania rynku
  2. NIKT nie wie o Twoim sklepie.

Pierwszy problem można rozwiązać stosunkowo prosto. Jest na rynku oprogramowanie typu TradeWatch, które pozwala śledzić zachowania zakupowe na Allegro. Za jego pomocą dowiesz się co, w jakich kategoriach, w jakich ilościach i za ile najlepiej sprzedaje się na tej platformie. Idąc po nitce do kłębka znajdziesz hurtownie / dostawców, oferujących dany asortyment. Jeżeli skupisz się właśnie na nim jest spora szansa, że trafisz w gust kupujących. Jak dobrze ustawisz ceny, sprzedaż powinna ruszyć pod warunkiem…, że rozwiążesz drugi problem.

Skąd wziąć klientów?

Przyciągnięcie klientów do Twojego sklepu już takie proste nie jest. Najprostsze rozwiązanie to wystawienie Twojej oferty na Allegro. Większość platform sklepowych umożliwia bezpośrednio, albo za pomocą odpowiednich dodatków wystawienie oferty sklepu na Allegro. Teoretycznie nie musisz płacić za reklamę, a klienci i Tak Cię znajdą. Teoretycznie, bo w konkurencyjnych branżach bez wewnętrznej promocji oferty w wyszukiwarce Allegro raczej za wiele nie zwojujesz. No i dochodzi do tego największa bolączka systemu – wysokie prowizje.  Potrafią „zjeść” nawet 20% Twojego przychodu ze sprzedaży i z każdym rokiem jest coraz gorzej. Poza tym sprzedaż na Allegro odbiera Ci jedną fundamentalną korzyść. NIE BUDUJESZ SWOJEJ WŁASNEJ MARKI!

Jeżeli właściciel platformy postanowi zwiększyć prowizję do 30%, kompletnie nic z tym nie zrobisz. Albo będziesz płacić haracz, albo znikasz. NIKT nie będzie pamiętał Twojej marki.

Alternatywne drogi pozyskiwania klientów.

Tu dochodzimy do sedna. Chcąc zbudować silną, niezależną markę, musisz rozwinąć własny marketing. I niezależnie od obecnej mody na media społecznościowe, wcześniej czy później zmierzysz się z faktem, że w Polsce około 95% klientów rozpoczyna swoją podróż zakupową od wyszukiwarki Google. Z czego to wynika? To proste, ze skuteczności takiego podejścia. W Google klient znajdzie odpowiedź praktycznie na każde pytanie, zbierze opinie, przeczyta testy i recenzje, czy w końcu dostanie dziesiątki lub setki ofert konkretnych produktów prosto pod nos. To jest po prostu wygodne. Zauważ, że nawet platformy takie jak wspomniane Allegro, czy Ceneo również korzystają z reklam w Google.

Google, czyli co?

Pewnie to wiesz, ale Google to w zasadzie dwa równoległe światy. Mamy świat naturalnych wyników wyszukiwania i świat reklam Google Ads. Kierują się one odmiennymi prawami, choć mają części wspólne. Te wspólne elementy to przede wszystkim wyszukiwarka,  strona z wynikami wyszukiwania gdzie wyświetlają się linki do Twojego sklepu, ale także sposób przygotowania własnej strony internetowej pod potrzeby reklamy.

Tak, niezależnie od tego, czy chcesz korzystać z płatnych reklam w Google Ads, czy też planujesz przebić się na szczyt wyników naturalnych, MUSISZ odpowiednio przygotować do tego swoje strony. Bez tego wszystkie działania będą albo bardzo drogie, albo w ogóle nieefektywne.

Jeżeli jednak podejmiesz wyzwanie, nagrodą jest szereg korzyści:

  • Stałe, kontrolowane źródło klientów
  • Budowanie rozpoznawalności WŁASNEJ marki
  • Możliwość dotarcia do klientów na wszystkich etapach ścieżki zakupowej
  • Łatwe skalowanie ruchu i biznesu

Jak wejść do świata Google?

Potrzebne są pieniądze na reklamę, albo… czas i pieniądze na pozycjonowanie. W tym miejscu skupię się właśnie na pozycjonowaniu. Nie musisz rzucać się od razu na głęboką wodę i za wszelką cenę być numerem 1 na wszystkie możliwe zapytania. Możesz stopniowo ulepszać swój sklep, poprawiać strukturę kategorii, modyfikować opisy. Możesz pisać ciekawego bloga i informować na forach lub w mediach społecznościowych potencjalnych klientów o nowych wpisach.

Musisz jednak pamiętać, że do pełnego sukcesu potrzebna  będzie prawdopodobnie modyfikacja technicznej budowy Twojego sklepu. Przy dużej konkurencji będziesz też potrzebować wsparcia w budowie linków pozycjonujących. To jeden z najważniejszych czynników decydujących o zajmowanej w rankingu pozycji, a samodzielnie po prostu tego nie ogarniesz.

Po co to wszystko?

Załóżmy, że się przyłożysz, zrobisz wszystko co trzeba. Wyobraź sobie, że uda Ci się uzyskać miejsce w TOP3 czyli na samym szczycie listy wyników na frazy będące nazwami najbardziej rozpoznawalnych marek, które sprzedajesz. Jeżeli działasz np. w branży meblarskiej i sprzedajesz meble Black Red White, to niech to będzie widoczność Twojego sklepu dla zapytania „meble Black Red White”, albo samo „Black Red White” Wiesz co to oznacza dla Twojego biznesu? Że od tego momentu, regularnie, miesiąc w miesiąc Twoją stronę zacznie odwiedzać po 100 000 potencjalnych klientów! Czujesz tę moc?

Polub nas na Facebooku!

2 Comments

  • Najlepszą metodą pozycjonowania sklepu internetowego jest budowa profesjonalnych 100% unikalnych opisów angażujących czytelnika, mając kilka tysięcy takich produktów w sklepie dodając nowe, ruch z Google pojawi się samoistnie nawet bez optymalizacji czy linkowania, oczywiscie dodając optymalizację oraz linkowanie z tematycznych serwisów spotęgujemy rezultaty.

    Reply

    • No właśnie istota tkwi w tym, że ta optymalizacja może przynieść mega kopa. W tej chwili robimy optymalizację on-site dla takiej jednej apteki. Bez jednego linku, tylko przez poprawę kodu mamy w miesiąc w top 10 wzrost z 374 do 601 fraz, a w top 50 z do 11388 do 17642. Jest więc o co walczyć. O ruchu nie piszę, bo to apteka internetowa, a teraz mamy szczególny czas. Koronawirus trzęsie światem. Ale wzrost widoczności jest obiektywny.

      Reply

Zostaw komentarz

*