Gdzie ONI są?! Twoi klienci. Przecież przed chwilą tu byli!

Tak, to może być frustrujące.

Jeżeli za moją namową (choć liczę na to, że znacznie wcześniej), podłączyłeś do swojej strony analitykę, to już pewnie znasz brutalną prawdę.

Połowa Twoich potencjalnych klientów, których sprowadzasz na swoją stronę, „odbija” się od niej już po kilku sekundach i przepada w otchłani Internetu.

Z pozostałej reszty może 10% wkłada produkt do koszyka, czy wchodzi na stronę z formularzem kontaktowym. A z tych 10% znowu tylko 2, może 3 na 10 przechodzi do końca procesu zamówienia.

Jaka jest skuteczność Twojej strony?

Kiedy sprawdzisz te dane, najczęściej okazuje się, że ze 100 osób odwiedzających Twoją stronę zaledwie 1-2 dokonuje zakupu, albo wysyła formularz zapytania.

No przecież tak nie może być! Płacę za reklamę mnóstwo pieniędzy!

Chcesz to zmienić? Doskonale Cię rozumiem. Jeżeli udało by się doprowadzić do sytuacji, że zamiast 2 osób na 10, które były w koszyku, 4 na 10 zostaje klientami, to opłacalność kampanii wzrosła by 2-krotnie. Z tych samych pieniędzy zainwestowanych w reklamę miałbyś 2 x więcej sprzedaży i 2 razy większy zysk!

To kuszące.

Wiem, dlatego nagrałem wideo, w którym pokazuję, jak zdiagnozować najbardziej newralgiczny fragment ścieżki zakupowej Twoich klientów, czyli ich zachowanie w koszyku.

Pokazuję w tym nagraniu, jakie dane musisz przygotować, aby zbudować sobie taki wizualny „lejek” w systemie Google Analytics i jak skonfigurować odpowiedni widok.

Całość nie powinna zająć więcej, niż 1-2 godziny. Tak, tylko tyle.

Kiedy odrobisz tą lekcję, będziesz wiedzieć, gdzie leży problem. W którym miejscu przed Twoimi potencjalnymi klientami pojawiają się „płotki”, o które potykają się oni w drodze do Twojej firmy i gdzie znikają ze ścieżki zakupowej na Twojej stronie.

Szansa na DUUUŻY prezent.

Na stronie z nagraniem nr 1 mogłeś odebrać bonus w postaci 2 nagrań technicznych pokazujących, w jaki sposób wdrożyć pomiar prostych konwersji. Tym razem mam dla Ciebie naprawdę dużą rzecz. Ale nie dla wszystkich!

Główną nagrodę o wartości około 3000 zł, w tym dostęp do kursu Google Analytics Master (GAM) dostanie jedna osoba, która napisze najlepszy komentarz pod tym wideo.  4 kolejne najlepsze komentarze zostaną nagrodzone darmowym dostępem do kursu GAM o wartości około 1000 zł. Jest więc o co walczyć.

O czym pisać, jak pisać i kiedy będą do odebrania nagrody, mówię w nagraniu. Tym razem to niecałe 15 minut, więc zapraszam do oglądania i komentowania.

Komentarze konkursowe należy zgłaszać do 18.04.2021.

Pobierz PDF

Twoja strona WWW jest jak labirynt, czy autostrada dla nowych klientów?

Wolisz czytać zamiast oglądać? Jesteś osobą niesłyszącą? W takim razie zapraszam do wersji tekstowej 🙂 Kliknij w okładkę lub link zamieszczony poniżej:
Kliknij tutaj, aby pobrać wersję tekstową (pdf)

Szeroka autostrada czy tor przeszkód? Gdzie giną klienci na Twojej stronie internetowej? - okładka

Lista priorytetowa kampanii Google Analytics Master.

Jeżeli interesujesz się analityką internetową i myślisz o poszerzeniu swojej wiedzy w tym zakresie, zapisz się na Listę Priorytetową kampanii Google Analytics Master. W momencie, kiedy będziemy rozpoczynać sprzedaż tego szkolenia, dostaniesz informację na ten temat przed innymi. A jeśli zdecydujesz się zainwestować w to szkolenie, dołożę do niego jeszcze mega wartościowy bonus o wartości 799 zł, szkolenie „Dobry start z Google Ads”.

Lista priorytetowa GAM + webinar GAM:


Zapisz się na listę priorytetową GAM i webinar inauguracyjny GAM: "3 bezpłatne narzędzia analityczne, dzięki którym podwoisz ilość klientów, bez zwiększania budżetu", aby odebrać dodatkowe korzyści przy zakupie szkolenia Google Analytics Master.

WAŻNE:

Pamiętaj, żeby wpisując komentarz podać prawidłowy adres email, bo będzie to jedyna forma kontaktu z autorami wpisów, więc również jedyna możliwość odebrania nagród.

Zostawiając komentarz wyrażasz zgodę na to, że dostaniesz od nas automatycznie maila z informacjami dotyczącymi nagród.

Dostaniesz też kilka kolejnych wiadomości o nowych nagraniach, materiałach i webinarach dotyczących analityki internetowej. Jeżeli uznasz, że ta tematyka jednak nie jest dla Ciebie taka interesująca, możesz wypisać się z listy za pomocą linka, który umieszczamy w każdej wiadomości.

Jeżeli chcesz skomentować poniższy wpis, ale NIE CHCESZ otrzymać wiadomości zwrotnej z informacją o nagrodzie, to w polu na email wpisz wymyślony adres.

Poprzednie nagrania.

Nagranie opublikowane na tej stronie jest tylko jednym z trzech w cyklu Google Analytics Master. Poniżej podaję Ci linki do poprzedniego nagrania. Przy każdym z nich są ciekawe nagrody do odebrania po obejrzeniu.

Nagranie 1:

Jak dzięki analityce internetowej możesz zdecydowanie poprawić skuteczność swoich kampanii?

Polub nas na Facebooku!

13 Comments

  • Od kilku lat pracuje w e-commerce, ale moje umiejętności dotyczące Google Analytics pozostają raczej na niskim poziomie Twoje webinary i poradniki otwierają wiele możliwości i dają super wiedzę. Słucham chyba wszystkich i uczestniczę w nich zawsze kiedy tylko mogę. Za tydzień rozpoczynam nową pracę – specjalista ds e-commerce i omg jak bym mogła się pokazać nowemu szefowi, gdybym wreszcie lepiej poznała jak działać z G. Analytics Teoretycznie wiem, że jest to świetne narzędzie analityczne, jednak co z tego skoro nie wiem jak z niego korzystać. Mariusz bardzo dobrze potrafisz przekazywać wiedzę i jestem pewna, że po Twoim szkoleniu Google Analytics Master wreszcie poznałabym wszystkie funkcje tego narzędzia i mogłabym je zastosować w praktyce. Dlatego – proszę – wybierz mnie do darmowego kursu i naucz Google Analytics, a spełnisz tym moje szkoleniowe marzenia.

    Reply

  • Od jakiegoś czasu słucham Twoich webinarów, ponieważ chciałabym zmienić swoją pracę, która nie przynosi mi satysfakcji. Jestem grafikiem komputerowym, ale chciałabym poszerzyć swoją wiedzę i umiejętności o marketing internetowy. Nie lubię stać cały czas w miejscu i chcę uczyć się i poszerzać swoją wiedzę. Twoje szkolenia są bardzo pomocne i ciekawe i jako Twoja stała fanka proszę Cię o dostęp do tego kursu.

    Reply

  • Śledzę Pańskie szkolenia i webinary już od ponad roku i jestem w szoku jak bardzo poprawiła się jakość – zarówno techniczna jak i merytoryczna. Jestem przekonany, że najnowsze szkolenie GAM pozwoli mi jeszcze bardziej poszerzyć i utrwalić moją wiedzę z zakresu analityki.
    Sądzę, że może mi się to przydać podczas rozwijania mojej działalności – sklep internetowy ze sprzętem fitness.
    Bardzo mocno liczę, że uda mi się wygrać nagrodę główną, bo i tak planuję wejść w posiadanie tego szkolenia, a tak zaoszczędzę parę złotych. Pozdrawiam i trzymam kciuki za dalszy rozwój!

    Reply

  • Dostęp do tego kursu ułatwiłby mi rozeznanie się w temacie eccommerce. Jestem osobą początkującą, która ze względu na straty poniesione podczas prób uzyskania zadowalających wyników kampanii, poszukuje rozwiązania problemów oraz nadziei na rozwój interesu. Bardzo proszę o zwrócenie na mnie uwagi.

    Reply

  • Dziękuję za kolejne świetne nagranie. Mam malutką jednoosobową firmę z ręcznie robionymi przeze mnie zabawkami i ubrankami dla maluchów.
    Chciałabym dostać dostęp do kursu, ponieważ skorzystam z niego w 100% i przełożę otrzymaną wiedzę w umiejętności praktyczne. Z reklamami w Google dopiero zaczynam. Chciałabym umieć analizować wyniki w sposób profesjonalny, bo o ile podstawy podstaw posiadam, tak pracować z danymi i optymalizować kampanię jeszcze nie umiem. Dodatkowo temat dzisiejszego nagrania jest dla mnie bardzo aktualny. Sporządziłam swój lejek i widzę, że najwięcej klientów wypada na etapie płatności. Twoje wskazówki bardzo mi pomogły, mam sporo kwestii do przemyślenia i z niecierpliwością już czekam na nowe nagranie.

    Reply

  • Google analytics, potężne narzędzie, wiem o tym też ja dlatego tutaj piszę. Aktualnie za niecały miesiąc czekają mnie zmagania maturalne (następnie studia fizjoterapeutyczne) jednakże cały czas doszkalam się w kwestiach SEO, Facebook ads, Google ads, Allegro czy psychologii sprzedaży. Prowadzę na ten moment całkiem obrotne konto na Allegro (branża spawalnicza) wykonując własne zdjęcia oraz rozmyślając o nowych sposobach wyróżnienia się spośród konkurencji. Przymierzam się również do stworzenia sklepu pod asortyment spawalniczy stąd mocne kampanie będą kluczowe. Równocześnie posiadam pomysł na import produktu oraz jego promocję i zbudowanie wokół marki własnej. Nie uważam się na niesamowitego eksperta dlatego też myślę iż Pański kurs byłby dla mnie niesamowicie pomocny w rozwoju biorąc pod uwagę przekazywaną wiedzę na webinarach oraz w podsyłanych materiałach.

    Reply

  • Witam.
    Oglądam Państwa szkolenia od dłuższego czasu jednakże często zderzam się z elementami kiedy coś co pokazujecie nie ma odzwierciedlenia z tym co widzę u siebie. Zapewne chodzi o jakieś ustawienia, ale za każdym razem denerwuje się bo stoję w miejscu i nie mogę osiągnąć zamierzonych celów. Obecnie jestem pracownikiem firmy która na stronie nie ma sklepu ale jedynie ofertę produktowa, jednakże w najbliższym czasie wystartuje dość zaawansowana platforma sprzedażowa, dlatego tez jak najszybciej musze zrozumieć jak ustawić analityka i jak z niego korzystać aby wyciągać wnioski i poprawiać sprzedaż . Niestety w tym zakresie mogę liczyć tylko na siebie, poprzeczka jest stawiana coraz wyżej a moja kariera w tej firmie wisi na włosku. Dlatego tez zależy mi aby pokazać, że nie jestem tylko wiecznym kosztem ale też wartością dodaną która może wnieść dużo dobrego dla firmy.

    Reply

  • Cześć
    Chciałbym przerobić kurs ponieważ chciałbym być specjalistą do spraw sprzedaży internetowej. To jest mój cel do końca 2023 roku. Razem z żoną prowadzimy sklep internetowy i bardzo mnie pasjonuję e-commerce, głównie zajmuje się teraz email marketingiem i analityką, natomiast pozycjonowanie, fb ads i google ads zlecamy zewnętrznym firmą.
    Bardzo mnie pasjonuję temat analityki internetowej, lubię sprawdzać sobie te liczby i analizować. Moim celem na ten rok jest też uruchomienie bloga na temat sprzedaży internetowej w którym będę się dzielił swoim doświadczeniem. Ten kurs by mi z pewnością w tym pomógł

    Reply

  • Przerobiłem już od deski do deski Dobry Start z Google ADS z modułem e- commerce, więc teraz czas na Google Analytics Master. Będziecie mieli mniej pracy przy przejmowaniu opieki nad moimi kolejnymi sklepami;-)

    Reply

  • Dzień dobry 🙂
    chciałabym BAAAAAARDZO wziąć udział w szkoleniu Google Analitycs Master. Wprowadzam rodzinną firmę w erę cyfryzacji i robię to sama, bez budżetu :/ Muszę być alfa i omegą (poza codziennymi obowiązkami w firmie). Już od dawna uruchomiłam amalitycs dla naszego sklepu internetowego, ale nie znalazłam do tej pory szkolenia rzetelnego i zrozumiałego, poruszającego kompleksowo temat analizy danych. Więc działam na ślepo i po omacku. Pomocy!. Jestem samouczkiem ale nie mam czasu na szkolenia/filmiki, rozwlekłe, nie sprecyzowane albo niewłaściwie dobrane. Zależy mi na treści merytorycznej, super wiedzy i przykładach, a zawsze znajdowałam to w Pana szkoleniach! Wiem, że tym razem też się nie zawiodę.
    Karolina

    Reply

  • Już wiem po co mi Yandex Metrica i wiem jak ustawić ścieżkę klienta w sklepie. 

Teraz przyszedł czas na zupełnie wyższy poziom tego, czym się do końca zajarałem czyli reklamami i analityką moich działań reklamowych i marketingowych. 

Swoją przygodę z reklamami online rozpocząłem od pracy w agencji marketingowej niecałe 2 lata temu więc jestem świeżakiem w tym temacie. 

Przy takiej pomocy jaką może dać mi Google Analytics Master mogę sięgnąć o wiele wyżej niż osoby, od których pobierałem pierwsze nauki. 

Dlaczego ja? Bo nie jestem początkującym, ale nadal świeżakiem, który ma otwartą głowę na wszystko co tylko pomoże mi osiągnąć lepsze wyniki dla klientów. A z drugiej strony wiem, że jeszcze tak mało wiem na ten temat, a ucząc się samemu nawet z kursów Google nie wyciągnę tyle ile może mi dać przygotowany przez Was specjalny kurs. 

Nie mam swojego biznesu, prowadzę ecommerce dla innych, może kiedyś przyjdzie czas na coś swojego, z Waszym kursem powinnienem nabrać więcej pewności.

BTW. Webinary z tematyki Google Ads naprawdę pomagają, róbcie tego więcej, bo naprawdę warto 🙂

    Reply

  • Jestem osobą początkującą, dopiero zaczynam, przymierzam się do założenia swojej strony i chciałabym by się dobrze pozycjonowała. Lubię poszerzać swoją wiedzę dlatego bardzo chciałabym wziąć udział w szkoleniu Google Analitycs Master by uzyskać lepsze rezultaty i zobaczyć jakich błędów nie popełniać. Bardzo podobają mi się Pana filmiki, bo są krótkie, treściwe i bardzo merytoryczne, wszystko jest dokładnie wytłumaczone. Jestem zdeterminowana by wdrożyć wszystkie wskazówki i z Pana webinarem na pewno sobie poradzę.

    Reply

  • O Google Analytics (GA) słyszał chyba każdy kto ma stronę internetową. Ja też używam GA od lat, ale tak naprawdę sprawdzałem tym narzędziem jedynie liczbę osób odwiedzających moje strony. Po prostu nie miałem bladego pojęcia, że można GA wykorzystać do czegoś innego.
    Z zaciekawieniem oglądałem film Pana Mariusza o tym, gdzie giną klienci na mojej stronie (sprzedaję streszczenia książek biznesowych i o tematyce rozwoju osobistego). Bez problemu udało mi się wdrożyć tą wiedzę i stworzyć wizualizację ścieżki zakupowej na stronie. To co zobaczyłem po kilku dniach to był dla mnie szok. Znalazłem miejsce, w którym najczęściej klient przerywał proces zakupowy. W życiu bym się nie domyślił, że zapis na newsletter przy zakupach może tak położyć sprzedaż. Już ta jedna lekcja od Pana Mariusza pozwoliła mi uniknąć kosztownego błędu. Aż „strach pomyśleć” co się będzie działo, gdy takich magicznych sztuczek od Pana Mariusza zastosuję więcej. Sprzedaż chyba poszybuje w kosmos. A myślę, że w tym szkoleniu Google Analytics Master takich smaczków będzie mnóstwo.
    Pewnie, że najlepiej byłoby zatrudnić do obsługi GA jakiegoś fachowca i mieć ten problem z głowy. Niestety, dla małych firm takich jak moja, jest to wydatek nie do przeskoczenia. Dlatego pewne rzeczy, a do nich na pewno zalicza się analityka strony, warto by wykonać samemu. Żeby to jednak zrobić, trzeba się na tym znać. Myślę, że szkolenie GAM ten problem rozwiąże. A zaoszczędzone w ten sposób pieniądze będę mógł wydać na płatną reklamę i pozycjonowanie.

    Reply

Zostaw komentarz

*