Czy można traktować Facebook jako skuteczny kanał reklamowy? Przecież jego główną funkcją jest dostarczanie rozrywki!

Tak, ale z drugiej strony ten najpopularniejszy portal socialmediowy to prawie 2 mld użytkowników, o których Facebook wie prawie wszystko.
A to pozwala mu docierać z reklamami z laserową precyzją do bardzo konkretnych ludzi. Przeczytaj cały artykuł i zadecyduj, czy chcesz w tym uczestniczyć, czy wolisz patrzeć z boku, jak konkurencja zgarnia Twoich potencjalnych klientów.

Czy Facebook to tylko kotki i śmieszne filmiki?

Pewnie już wiesz, że nie.

Dzisiaj Facebook, a przede wszystkim jego ekosystem reklamowy to niesamowite narzędzie marketingowe, które ciężko porównać do czegokolwiek innego.

Jego największa siła to niesłychanie precyzyjna możliwość targetowania reklam.

Cena, którą płaci zwykły użytkownik Facebooka za możliwość jego użytkowania, to bardzo głęboko posunięta inwigilacja swoich użytkowników.

Skąd Facebook tyle o nas wie?

Bardzo wiele informacji podajemy mu zupełnie jawnie. Piszemy, ile mamy lat, zdradzamy płeć, status związku czy wykształcenie. Jednak te dane to absolutny wierzchołek góry lodowej.

Wykonując różne aktywności na Facebooku, klikając reklamy, czy dając lajki sygnalizujesz, co Cię interesuje. Jednak mylisz się bardzo, jeżeli myślisz że tylko Twoje działania na Facebooku podlegają śledzeniu. Miliony witryn mają zainstalowany piksel Facebooka. Odwiedzając takie witryny zostawiasz po sobie cyfrowy ślad, który jasno daje do zrozumienia algorytmom Facebooka, że właśnie szukasz nowego auta średniej klasy, albo rozglądasz się za wózkiem dla dziecka.

Myślisz, że to wszystko? Nic Bardziej mylnego.

Masz na swoim smartfonie aplikację Facebook albo Messenger? Nawet jeśli nie, to zainstalowało je grubo ponad miliard ludzi. MILIARD!

Co z tego? Może dotrze to do Ciebie, jeżeli przeczytasz na spokojnie, na co pozwalasz tym aplikacjom, instalując je na telefonie. Zaznaczyłem moje ulubione opcje:

Facebook wie:

  • Gdzie bywasz (salon samochodowy BMW? Sklep z pieluchami?) – Ma GPS
  • Z kim bywasz i czy jesteś w związku, bo inni też mają GPS i przebywają dużo czasu blisko Ciebie
  • Kto jest w Twoich kontaktach i Kto ma Ciebie w kontaktach
  • Co piszesz, do kogo i gdzie dzwonisz
  • Co mówisz i do kogo w czasie rozmów telefonicznych!

Ta ostatnia opcja służy raczej wychwytywaniu konkretnych słów kluczowych, niż rejestracji całej konwersacji.

Kilku moich znajomych marketerów potwierdziło również przypadki, kiedy Facebook analizuje zdjęcia w Twoim telefonie, np. z imprezy i serwuje potem reklamy trunków, które przypadkiem załapały się na zdjęcie.

Przerażające?

Z perspektywy zwykłego użytkownika, być może.

Jednak z punktu widzenia marketera ciężko sobie wyobrazić coś lepszego. Dlaczego?

Właśnie dlatego, że przy kierowaniu reklamy Facebook pozwala Ci użyć wielu z tych kryteriów do kierowania reklam.

Chcesz dotrzeć do młodych matek z dziećmi do 3 lat? Żaden problem. Są dokładnie takie kryteria.

Chcesz wyświetlać reklamę pizzy studentom mieszkającym w Warszawie, którzy są daleko od domu? Nic łatwiejszego.

A może chcesz dotrzeć do właścicieli firm z ofertą biura rachunkowego? To też nic trudnego.

Możliwości są tysiące.

Do tego dochodzi remarketing i automatycznie tworzone listy użytkowników podobnych do Twoich wymarzonych klientów. Facebook za pomocą swoich algorytmów sztucznej inteligencji niesamowicie precyzyjnie analizuje zbiory Big Data, aby wyłowić dokładnie takich klientów, jakich Ty potrzebujesz.

Czujesz tą moc?

Ale czy Facebook sprzedaje?

Postawię Ci inne pytanie. Czy wchodzisz na Facebooka, żeby coś kupić? Raczej nie. Więc o co chodzi z tą reklamą?

Ludzie przeglądają Facebooka głównie dla rozrywki. Jednak dobre profilowanie grupy docelowej pozwala zainteresować te osoby, o ile masz do zaoferowania coś ciekawego, ale niezobowiązującego!

Chcesz, żeby klient wprost z reklamy wypełnił wniosek kredytowy? Zapomnij!

Ale jeśli chcesz znaleźć klientów, którzy potrzebują kredytu, daj im poradnik „5 największych pułapek umów kredytowych”.

Chcesz, ściągnąć do sklepu klientów, którzy mają kupić rower treningowy? Daj im za darmo poradnik „Jak wybrać rower treningowy do 1000 zł?”

 

W ten sposób Facebook dostarcza Ci klientów, których musisz przygotować do zakupu. Robi to jednak bardzo tanio, w porównaniu do innych kanałów, właśnie dzięki dobremu targetowaniu reklam.

Na Facebooku jesteś w stanie dotrzeć do klientów na wczesnym etapie ich ścieżki zakupowej, na długo przed tym, zanim zapytają Google o Twoje usługi i zobaczą reklamy konkurencji.

Inną, bardzo lubianą i skuteczną formą reklamy jest dostarczanie klientom bezpłatnej próbki Twojej oferty. Jeżeli masz usługę, którą możesz udostępnić np. na 14 dni do testów, to masz idealny kanał sprzedaży.

Odpowiednio ustawiając lejek sprzedażowy, możesz uzyskać praktycznie samofinansujący się kanał pozyskiwania klientów.

A jak to się ma do AdWords?

Cóż, AdWords jest kanałem zdecydowanie bardziej sprzedażowym, gdzie klient wpisujący zapytanie bardzo często ma już konkretną intencję zakupową. Problemem jest tu takie dobranie słów kluczowych, żeby trafić właśnie do tych, już zdecydowanych na zakup.

Czasem jest to bardzo trudne, a kliknięcia w AdWords – drogie. Dlatego bardzo często AdWords w podstawowej implementacji jest nieopłacalny.

Można poprawić jego skuteczność, ale wymaga to już sporej pracy, i to nie tylko po stronie obsługi AdWords, ale również po stronie witryny internetowej.

Synergia AdWords – Facebook.

Idealny układ to wykorzystanie jednego i drugiego systemu na różnych etapach zakupowych. Facebook – do wstępnej selekcji i gromadzenia kontaktów niskim kosztem oraz do późniejszej edukacji klientów, a AdWords, napędzany grupami remarketingowymi stworzonymi m.in. dzięki Facebookowi – do serwowania reklam na najwyższych pozycjach dokładnie tym użytkownikom, których już wcześniej przygotujesz do zakupu.

Chcesz spróbować?

Jeżeli jeszcze nie korzystasz z Facebooka, albo chcesz od podstaw stworzyć taki system marketingowy proszę, wypełnij poniższy formularz. Na pewno będę potrzebował od Ciebie jeszcze kilku dodatkowych informacji. Na ich podstawie powiem Ci, czy dla Twojej firmy mogę stworzyć takie kompletne rozwiązanie, oraz ile to może kosztować.

Wycena jest całkowicie bezpłatna! Wcześniej ocenię, czy w Twojej branży wchodzenie w Facebooka jest uzasadnione – bezpłatnie.

Proszę o wycenę skutecznej
kampanii

Adres Twojej strony
Imię i nazwisko
Telefon
E-mail
Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych w zakresie obejmującym imię,nazwisko,telefon, elektroniczny adres e-mail, datę potwierdzenia rejestracji.
Wyrażam zgodę na zgoda na otrzymywanie informacji marketingowych.

Warunki ogólne

  1. Operatorem sprzedaży w serwisie PPCefekt.pl jest firma Centrum Internetowe Mariusz Pryszczewski, z siedzibą w Lublinie przy ul. Melomanów 3/17, NIP: 7121906358.
  2. W ramach serwisu sprzedawane są produkty informacyjne w postaci ebooków, kursów internetowych, oraz usługi doradcze.
  3. Produkty i usługi sprzedawane w serwisie przeznaczone są dla firm i osób prowadzących działalność gospodarczą.
  4. Płatności za usługi i produkty informacyjne mogą być dokonywane przelewem bankowym, kartą kredytową lub kartą debetową.
  5. Płatności internetowe i kartowe obsługuje spółka PayU S.A. z siedzibą: ul. Grunwaldzka 182, 60-166 Poznań.
  6. Zakupione produkty informacyjne dostępne są w formie elektronicznej: pliki pdf lub filmy video. Zakres i forma zakupionych usług doradczych opisane są w odrębnych dokumentach publikowanych i udostępnianych przed zakupem.
  7. Linki do zakupionych materiałów przesyłane są na podany w zamówieniu adres e-mail od razu po dokonaniu płatności.
    Usługi doradcze podejmowane są bezzwłocznie po dokonaniu płatności.
  8. Produkty informacyjne objęte są gwarancją zwrotu pieniędzy przez okres 30 dni od daty zakupu.
    Dla usług doradczych nie przewiduje się możliwości zwrotu pieniędzy po dokonaniu płatności i rozpoczęciu realizacji usługi.
  9. Reklamacje i zwroty należy zgłaszać drogą mailową na adres: ppcefekt@gmail.com
  10. Zwrot pieniędzy za produkty informacyjne następuje w ciągu 14 dni od daty wpłynięcia prośby o zwrot za pośrednictwem tego samego kanału płatności, którym dokonano płatność za usługę.

Warunki szczegółowe sprzedaży usługi doradczej „Jednorazowa optymalizacja kampanii AdWords”

  1. Usługa doradcza „Jednorazowa optymalizacja kampanii AdWords” obejmuje prowadzenie i optymalizację kampanii reklamowych na wskazanym koncie AdWords przez okres jednego miesiąca.
  2. Okres jednego miesiąca liczony jest od następnego dnia roboczego po dokonaniu płatności za usługę.
  3. Dodatkowe warunki dla konta AdWords i zakres usługi przedstawiony jest dokładniej na stronie umożliwiającej zakup on-line.
  4. Po dokonaniu płatności nie przewiduje się możliwości rezygnacji z usługi i zwrotu opłaty.
  5. Warunkiem rozpoczęcia realizacji usługi jest przydzielenie koniecznych dostępów:
    – podłączenie konta AdWords do Menedżerskiego Konta Google MCK prowadzonego przez Centrum Internetowe,
    – przydzielenie praw administracyjnych do konta Google Analytics połączonego z przedmiotowym kontem AdWords.
  6. Centrum Internetowe zobowiązuje się do rzetelnego i fachowego wykonywania usługi.
  7. Centrum Internetowe zobowiązuje się do zachowania tajemnicy handlowej.